Pojęcie chip-tuning z pewnością dla wielu kojarzy się z branżą samochodową w której producenci aut celowo obniżają osiągi silnika, aby zabezpieczyć te pojazdy przed awarią w wyniku niewłaściwej eksploatacji. Stąd pozostają pewne rezerwy mocy, które można wykorzystać.

To samo dotyczy również silników montowanych w ciągnikach rolniczych i maszynach samobieżnych. Modyfikacja oprogramowania silników wysokoprężnych stosowanych w rolnictwie umożliwia zwiększenie momentu obrotowego a tym samym mocy nawet o 30%.

Poprzez modyfikacje oprogramowania (tzw. chiptuning) centralnej jednostce tzw. ECU (Engine Control Unitz), która jest sercem silników z elektronicznie sterowanym układem zasilania paliwem można uzyskać wyższą moc jednostki napędowej oraz większy moment obrotowy.

W wyniku modyfikacji oprogramowania sterowania silnikiem moc ciągnika może wzrosnąć nawet o 20%. Redukcja zużycia paliwa z tego tytułu może sięgać poziomu 5-18%.

W niektórych przypadkach zakup ciągnika o mniejszej mocy i dokonanym później tuningu silnika może okazać się tańszym rozwiązaniem niż nabycie traktora o wyższej mocy.

Tuningowaniem jednostek napędowych w ciągnikach rolniczych zajmuje się powstała w Czechach spółka AgroEcopower, która  działa również w Polsce. Specjaliści z AgroEcopower dokują adaptacji oprogramowania silnika na wszystkich znanych markach producentów techniki rolniczej.